Tuesday, November 2, 2010

Adakah kita benar-benar jatuh cinta


Cinta itu suatu perasaan halus yang dirasakan didalam lubuk hati yang terpendam, rindu, sentiasa terbayang orang yang disayangi dan ingin sentiasa bersama dengan orang yang dicintai itu,bahagianya rasa dihati bla bla bla…ayat berbunga-bunga…pergh… Lumrah manusia tak mungkin hidup tanpa cinta tapi yang menjadi persoalan benarkah kita betul-betul jatuh cinta.???

Hidup perlu bercinta dan yang perlu dicinta itu hanyalah ALLAH..ish2x…mana boleh camtu…perlu juga mencintai manusia… silaturrahim…kata sesetengah mazhab manusia zaman kini.. tak lengkap hidup tak de pasangan..bukankah “manusia diciptakan hidup berpasangan”…kata sesetengah orang pula,katanya pendapat dia tu berpandukan Al QURAN…aduhai…sangat sedih…Memang ALLAH menjadikan manusia itu berpasangan tapi haruslah difahami pasangan yang macam mana..kalo dah berpasangan tanpa ikatan yang sah..adakah itu perkara yang ALLAH suruh..lu fikir la sendiri.. Besar azab ALLAH pada orang yang Berzina…Berzina itu sendiri dah haram, apatah lagi mendekatinya…Nauzubillahi min zalik..

Setujukah anda bila dikatakan couple itu haram???kalo dah haram tentu berdosa, dah berdosa tentu azab siksa,dah confirm kat neraka..”eh,,takkan sampai hukum haram kot…bukan kami couple, tapi kami still jaga pergaulan, tak berpegangan tangan,tak la sampai hubungan suami isteri, kalo berdua pun kat tempat awam,bukan kat tempat gelap..takkan tak boleh kot?ape salahnyer?...kate orang masa kini la… Seandainya anda tahu racun itu berbahaya, tentu anda tidak akan cuba minum atau tambah kepada masakan anda. Buruk padahnya..kecuali anda sendiri yang ingin mati cepat..dah tempah neraka siap2 dah…begitu juga dengan hubungan anda dengan yang lawan jantina dengan anda…masuk ke alam couple bermakna anda telah berdaftar untuk tempah tiket ke neraka…fuhh…!!dahsyat tu ayat…tentu sesetengah orang akan marah…tiada siapa yang dapat tentukan seseorang tu syurga atau neraka…siapa kita? Kata mereka..harap anda bukan meraka :)…

Jika anda ingin bercinta dengan manusia, pilih la cara yang ALLAH suka iaitu Pernikahan..”oh no! kahwin?muda lagi…kita kene kenal2x dulu pasangan kita..ambil masa…”..sangat kesian..kalo dah dok kenal bertahun-tahun, keluar berdua,bergurau senda, itu yang anda katakan nak kenal hati budi pasangan anda..hampeh sungguh...macam mana hidayah nak sampai kalo hidup penuh dengan maksiat..fikir2x la sendiri… Betul ke anda jatuh cinta? Cinta itu suci, tapi manusia itu sendiri yang mengotorkan cinta..ALLAH ciptakan manusia fitrahnya berpasangan dah ALLAH syariatkan akad dah nikah supaya fitrah itu dapat terlaksana..ALLAH tak perintah kita couple untuk cari pasangan kita..”dah terlanjur cinta”nak buat camne…macam lagu rossa plak…kalo dah tercouple tu cepat-cepat la Nikah…kalo belum sedia nak benikah jangan la couple…simple…” kau tak bercinta mane kau tau perasaan orang bercinta.ingat senang ke dah couple nak putus tiba2x…sedih tu…”kata orang bercouple la…

Mana mungkin anda dapat merasa nikmat cinta tanpa redha pemilik cinta yang sebenar.. ALLAH adalah permilik cinta dan tak mungkin anda dapat merasa nikmat cinta manusia selagi mana anda belum betul-betul jatuh cinta dengan ALLAH….Wasalam…renung-renungkan dan selamat beramal. 

No comments:

Post a Comment