Tuesday, June 21, 2011

Pantasnya Waktu Berlalu

Ya ALLAH! Terlalu banyak nikmat yang kau berikan tidak dapat terhitung. Maha Pemurahnya Mu ya ALLAH. Ruginya jika aku menjadi antara orang yang tidak tahu bersyukur...Lindungilah aku ya ALLAH dari menjadi orang yang kufur akan nikmatMU.. 

Diam tak diam dah masuk bulan ke 6 tahun 2011..inilah nukilanku yang pertama sejak masuk tahun baru 2011.. Terlalu banyak tuntutan dunia yang mesti dipenuhi..sesak dada dibuatnya..huh! Cinta dunia yang penuh dengan nikmat membuatkan jiwa sering resah. Hilang minat nak mencoret dalam blog ini. Namun tidak mengapa, minat itu boleh dipupuk semula..demi Mengislah diri dan sekalian yang terbaca coretanku ini. 

Terlalu pantas masa berlalu, "hari ni rabu, besok khamis...eh, rasanya baru semalam rasa hari khamis dah nak jumpa khamis semula..cepatnya.."..begitulah dialognya tentang pantasnya masa meninggalkan kita..Putaran masa tetap berjalan dan sangat rugi jika tiada manfaat yang kita dapat..

"Demi masa, Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian,kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh dan nasehat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati atas kesabaran." (Al 'Ashr 1-3) 

Dalam menongkah arus kehidupan, kita kadangkala terlupa bahawa kehidupan itu milik ALLAH. Seronok merasai nikmat dunia hingga merasa segalanya milik kita. Masa itu nikmat yang sering kita salah guna...nauzubillah...muhasabah bersama...

No comments:

Post a Comment